خاصیت نقطه ثابت برای نگاشت های مرکزپذیر

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه با استفاده از مفهومی به نام مرکز به معرفی گردایه ای از نگاشت های پیوسته غیر خطی در فضاهای باناخ با عنوان نگاشت نوع j می پردازیم.این نگاشت ها به ما اجازه می دهند فضاهای باناخ را بدون نواحی مسطح غیر فشرده در کره های آن به طوری که این فضاها دارای خاصیت نقطه ثابت برای این نوع نگاشت باشند توصیف نماییم.در بخش های مختلف این پایان نامه با معرفی فضای به طور اکید محدب به بررسی وجود نقطه ثابت برای نگاشت های نوع j می پردازیم.با استفاده از یک خاصیت هندسی فضاهای باناخ به نام خاصیت(c)که توسط براک در سال 1973 معرفی شد.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

فشردگی ضعیف و خاصیت نقطه ثابت برای نگاشت های آفین

در این پایان نامه که مرجع های اصلی آن ]2[ و]3[ می باشد،ابتدا عدم وجود نقطه ی ثابت برای نگاشت های آفین بر روی یک زیرمجمو ی کراندار محدب و بسته از فضای باناخ که فشرده ضعیف نباشد مورد مطالعه قرار داده می شود و سپس ویژگی هایی از زیر مجموعه محدب ضعیف فشرده فضای باناخ l-نشاننده مورد بررسی قرار می گیرد. واژه های کلیدی :فضای باناخ، نگاشت آفین، دنباله اساسی، نقطه ثابت، مجموعه ضعیف فشرده.

15 صفحه اول

خاصیت نقطه ی ثابت برای نگاشت های ناگسترده چند مقداری

در این پایان نامه خاصیت نقطه ی ثابت را برای نگاشت های ناگسترده چند مقداری بررسی می کنیم. به ویژه اندازه ی نافشردگی را تعریف می کنیم و با استفاده از آن وجود نقطه ی ثابت را برای نگاشت های ناگسترده ثابت می کنیم. هم چنین ثابت می کنیم فضای باناخ دارای شرط... خاصیت نقطه ی ثابت چند مقداری ضعیف دارد و سه شرط هم ارز: پیمانه ی نامتناهی بعد جهانی ضرایب نزدیک به محدب یکنواخت و پیمانه اپیال ساختار نرمال یکن...

15 صفحه اول

خاصیت نقطه ثابت برای نگاشت های چندمقداری غیرانبساطی

در این پایان نامه، ابتدا به مطالعه ی نگاشت های چندمقداری و ویژگی های آن ها می پردازیم. سپس، برخی از خواص مربوط به ضرایب هندسی فضاهای باناخ را که برای وجود نقاط ثابت نگاشت های چندمقداری غیرانبساطی مورد نیاز می باشند، بررسی کرده و شرایط هندسی مستلزم خاصیت نقطه ثابت چندمقداری را بیان می کنیم. در پایان، ارتباط میان این خواص و شرایط هندسی را ارائه می دهیم.

15 صفحه اول

خاصیت نقطه ثابت برای توابع غیرانبساطی

در این پایان نامه قضایای نقطه ثابت برای توابع غیرانبساطی در زیر مجموعه های بسته محدب و غیرتهی بررسی شده است

قضیه نقطه ثابت برای نگاشت های زامفیرسکیوی ضعیف

در این پایان نامه، ابتدا فضای نقطه ثابت برای نگاشت های زامفیرسکیو معرفی و با قضایای نقطه ثابت باناخ، کانان و چاتریا مقایسه می شود. سپس ایده داگانجی و گراناس برای توسیع نگاشت های انقباضی را در نظر گرفته و نگاشت های زامفیرسکیوی ضعیف تعریف می شوند. در پایان روش پیوستار را روی نگاشت های زامفیرسکیوی ضعیف بررسی کرده و یک نتیجه هم مکانی بیان می شود.

15 صفحه اول

قضایای نقطه ثابت برای نگاشت های از نوع ? - ? انقباض

ابتدا وجود و یکتایی نقاط ثابت بررسی شده و سپس قضایای نقطه ثابت در مورد اثبات وجود و یکتایی جواب یک معادله دیفرانسیل با مقدار مرزی نوسانی بکار برده شده اند. یک مفهوم جدید از نگاشت های از نوع-?-?انقباض معرفی شده و قضیه نقطه ثابت را برای برخی از نگاشتها در فضای متریک کامل ثابت می شود.

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) - قزوین - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023